Blog

Live Goes on blog 8 nieuwe bewoners, cruise control…..

Nieuwe bewoners

Het nieuwe jaar begint goed. Vanaf 1 maart aanstaande wordt Sophiastraat 34 volledig benut en groeit het House of Professionals. We krijgen nieuwe bewoners, vijf dames en een heer!! Versterking voor de heer die al gehuisvest was op de Sophiastraat. Welkom aan iedereen.

Cruise controle = controle over snelheid! 

Een tijdje geleden heb ik besloten de A2 niet meer te sponsoren met snelheidsboetes. Ik zet de cruise control aan vanaf Utrecht tot in de bocht naar de A10. Ik geef me over aan mijn auto. Dat heeft wel enige moeite gekost voordat ik dat, die overgave, positief kon zien. Ik heb de natuurlijke neiging controle te houden en bij cruise control geef je je over. Nu een paar weken later geeft het me een rustig gevoel. Ik voel de rust indalen en kan genieten van het feit dat ik met 103km/u toch nog andere weggebruikers inhaal. De snellere auto’s die mij inhalen brengen een glimlach om mijn mond, die vinden straks een betaling op de mat.

Afgelopen vrijdag reden we weer eens naar Amsterdam en ja hoor op tijd de cruise control ingeschakeld. Gezellig praatje met mijn zoon die naast mij zat. Totdat hij een dutje ging doen. Autorijden is zoo saai mam, sorry ik krijg er slaap van.  Ik heb autorijden, zelf rijden dan, vanaf mijn 18e altijd leuk gevonden. Nooit vervelend, nooit te vaak of te ver. Met de cruise control ingeschakeld snelt de A2 onder ons weg. Ik ben me bewust van mijn mede-weggebruikers. En dan opeens merk ik het: in cruise control scherpt de auto zichzelf aan als de weg iets omhoog gaat, iets meer vermogen om de snelheid op 103km/u te houden. Wat grappig, hij stuurt zichzelf aan en bij een ‘hindernis’ schakelt de auto zelf bij.

Zo werkt het bij ons mensen eigenlijk ook. Op de automatische piloot doen we een heel aantal handelingen. Zo gewoon, zo vanzelfsprekend, zo zonder extra aandacht, we doen ze gewoon. Maar dan opeens loopt onze weg ook omhoog en schakelen we een tandje bij. We lopen iets sneller, doen een handeling net even efficiënter,  allemaal met als doel het obstakel te nemen. Onze eigen cruise control schakelt op en we nemen de hindernis. Daarna neemt het vermogen weer af en gaan we verder in hetzelfde tempo als voor de hindernis. Niets mis met af en toe even opschakelen. Frisse energie om een obstakel te nemen. En die frisse energie brengt een andere blik mee of een berusting of…… noem het zoals je wil. Het brengt altijd wat. En daarna gaan we verder in ons basis-tempo.

Zo positief cruise control. Je bent je bewust van je basis tempo en bij een obstakel schakel je vanzelf even bij om op snelheid te blijven. Zo loop je altijd door. De zin van Peter van Uhm, generaal BD die me na zijn optreden is bijgebleven: “niets mis met even stilstaan om daarna beter verder te gaan” vertaal ik met: niets mis met je basistempo en bij een obstakel schakel je even bij om daarna in je basistempo verder te gaan.

Basistempo

Basistempo heb je ook nodig in een scheidingstraject. Jij bepaalt jouw tempo waarin je de dingen wilt regelen. En ook als het even tegenzit kun je bij schakelen. Het is een keuze. Rij je te hard en riskeer je een boete lees een verkeerde beslissing of kies je voor je comfort en blijf je dichtbij jezelf. Die keuze is altijd aan jou.

Mocht de scheidingstrein stoppen op jouw station, neem eens contact op. We geven je graag vrijblijvend informatie over de verschillende procesvormen. Bij ons vind je naast professionaliteit in het recht ook een luisterend oor en tijd voor jouw persoonlijke emoties.

Karen